Działy

MBO – Zarządzanie przez cele

Cele szkolenia

Celem warsztatu jest zapoznanie uczestników z zasadami zarządzania przez cele, kształcenie umiejętności formułowania celów skorelowanych ze strategią firmy, a także rozwijanie umiejętności menedżera niezbędnych do wspierania pracowników w realizacji ich celów indywidualnych.

Ideaa P. Drucera - która zakłada, że wysiłki wszystkich pracowników firmy powinny być skierowane ku jednemu, wspólnemu celowi.  Program szkolenia obejmuje więc proces od wytyczania celów poprzez jego komunikowanie, motywowanie, wspieranie w ich osiąganiu,  monitorowanie, aż po dokonanie oceny ich realizacji.

Korzyści

Dzięki warsztatowi uczestnicy poznają zasady funkcjonowania zarządzania przez cele, nauczą się prawidłowo wytyczać cele zespołowe i indywidualne. Przytoczona na warsztatach wiedza pozwoli im na lepsze zrozumienie mechanizmu powstawania motywacji, dzięki czemu będzie im łatwiej motywować zespoły do działania. Uczestnicy otrzymają także narzędzia pracy niezbędne przy wspieraniu pracowników w realizacji celów oraz narzędzia oceny pracy podległych im pracowników.

Wiedza i umiejętności z tego zakresu wyraźnie poprawiają jakość zarządzania, a co za tym idzie, również efektywność pracy zespołów. 

Program

1. WPROWADZENIE DO PROBLEMATYKI SZKOLENIA:

  • Określenie zasad wspólnej pracy.

2. O ZARZĄDZANIU Z INNEJ PERSPEKTYWY:

  • Mity i realia w zarządzaniu – czas odwrócić trójkąt
  • Świat się zmienienia a MY ?
  • Misja a CEL
  • Wartości

3. ZARZĄDZANIE  PRZEZ CELE:

  • Rola ZPC w realizacji strategii firmy
  • Czym jest zarządzanie przez cele.
  • Zasady i kluczowe elementy ZPC.
  • "Pułapki" ZPC - na starcie.
  • Etapy budowy systemu
  • Blaski i cienie

4. PRZYGOTOWANIE MENEDŻERÓW FIRMY DO WDROŻENIA ZARZĄDZANIA PRZEZ CELE:

5. WYZNACZANIE CELÓW:

  •  Cele ogólne i szczegółowe, zasada SMART.
  •  Proces planowania celów i określanie priorytetów.

6. CELE A PLANOWANIE ZADAŃ:

  • Od celu do harmonogramu pracy
  • Techniki planowania pracy zespołu
  • Delegowanie a zlecanie zadań

7. MOTYWACJA W PRACY:

  • Cel i motywacja wewnętrzna
  • Cele organizacji – czynniki sukcesu
  • Motywacja zewnętrzna

8. MOTYWACJA ZESPOŁU W REALIZACJI CELÓW:

  • Komunikowanie celów
  • Jak powstaje motywacja grupowa
  • Zasady motywowania do realizacji celów
  • Rola kultury organizacyjnej

9. WSPIERANIE ZESPOŁU W REALIZACJI CELÓW:

  • Poziom mierników ilościowych i jakościowych oraz kompetencje jako wyznacznik poziomu umiejętności pracownika.
  • Sposoby wyrównywania luk kompetencyjnych u pracowników.
  • Coaching jako proces uczenia.
  • Spotkania z pracownikami.

10. POMIAR I OCENA WYNIKÓW DZIAŁANIA:

  • Kontrola bieżąca realizacji celów – monitoring.
  • Zasady udzielania informacji zwrotnych na temat efektów pracy.
  • Ocena okresowa jako podsumowanie etapu pracy pracownika - rozmowa oceniająca
  • Psychologiczne pułapki w ocenie pracowniczej

11. ZARZĄDZANIE PRZEZ MISJE:

  • Koncepcja P.Cardona i C.Rey

12. PODSUMOWANIE I WNIOSKI:

  • Case
  • Test na styl kierowania

Masz pytanie? Chcesz zamówić szkolenie? Napisz!

Imię i nazwisko:


Kontakt zwrotny (eMail lub nr telefonu):


Treść: