Działy

Asertywność i techniki antystresowe

Cele szkolenia

Trening asertywności przeznaczony jest dla osób, które chcą zwiększyć swoją efektywność i poprawić komunikację ze współpracownikami, przełożonymi i podwładnymi. Szkolenie zawiera elementy pracy nad swoim potencjałem, zasobami i trudnościami. Pokazuje nowe możliwości i uczy technik asertywnego działania.

Korzyści

Warsztaty antystresowe dostarczą uczestnikom szeregu technik i umiejętności radzenia sobie ze stresem i redukowania jego niekorzystnych następstw.

Program

1. Wprowadzenie do tematyki

  • Rozpoznanie indywidualnego potencjału w zakresie sposobów komunikacji i asertywności – test zdolności asertywnych.

2. Budowanie postawy asertywnej

  • Świadomość praw osobistych i własnego kapitału,
  • Asertywny monolog wewnętrzny,
  • Analiza transakcyjna (E. Berne)- wewnętrzny głos "Dorosłego" podstawą myślenia asertywnego.

3. Zachowania asertywne

  • Asertywne odmawianie,
  • Konfrontacja przekonań,
  • Wyrażanie krytyki i pochwał,
  • Asertywne reagowanie na słuszną i niesłuszną krytykę oraz pochwałę, z którą się zgadzam, bądź nie zgadzam,
  • Obrona przed atakiem werbalnym,
  • Obrona przed powtarzającymi się zachowaniami inwazyjnymi,
  • Asertywne wyrażanie przekonań,
  • Przekonujący język ciała - ćwiczenie postawy, głosu, gestów i mimiki.

4. Asertywność wobec podwładnych i przełożonych

5. Asertywność w sytuacjach trudnych i z trudnymi partnerami

6. Efektywna komunikacja ze współpracownikami - zasady wywierania pozytywnego wpływu na partnerów zawodowych i osobistych - case study

7. Pojęcie „stresu”.  Pozytywne i negatywne następstwa jego występowania

  • Czym jest stres?
  • Jakie są typowe objawy stresu? W jaki sposób szybko na nie reagować.
  • W jaki sposób może wpływać na nasze myślenie i działanie?
  • Jakie zmiany wywołuje stres w zachowaniach?

8. Typowe źródła stresu

Wewnętrzne źródła związane z typem osobowości:

  • Co to jest osobowość typu A?
  • Niska samoocena i jej wpływ na kształtowanie obrazu naszej rzeczywistości.
  • Sposoby radzenia sobie z krytyką.

Zewnętrzne:

  • Sytuacje stresogenne – analiza skali Holmesa określającej
  • Wielkość stresu
  • Stres wywołany niewłaściwą komunikacją interpersonalną.
  • Jak panować nad procesem komunikacji. Trening „dopasowania” i „prowadzenia” w komunikacji.
  • Dlaczego inni nas stresują? Rozpoznawanie różnych typów
  • Osobowości; indywidualne wzorce myślenia.
  • W jaki sposób zwalczać zjawisko „wypalenia” w pracy?
  • Ćwiczenia motywacyjne

9. Integracja treści oraz wnioski

Masz pytanie? Chcesz zamówić szkolenie? Napisz!

Imię i nazwisko:


Kontakt zwrotny (eMail lub nr telefonu):


Treść: