Działy

Skuteczna komunikacja i rozwiązywanie konfliktów w zespole

Cele szkolenia

Trening jest dwudniowym spotkaniem dydaktycznym przeprowadzonym w formie aktywizującej i przeżyciowej. Rozwija on w wysokim stopniu wiedzę i praktyczne umiejętności z zakresu szeroko rozumianej komunikacji interpersonalnej z nakierowaniem na wykorzystanie określonych jej technik w rozwiązywaniu konfliktów. 

Różnorodny program zawiera w sobie m.in wiedzę z zakresu identyfikacji kanałów komunikacji odbiorcy oraz szeroki repertuar psychologicznych technik budowania relacji międzyludzkich.
Szkolenie ma na celu również wypracowanie przez uczestników indywidualnych sposobów na reakcje oraz „zachowanie w konflikcie zespołowym”.

Korzyści

Pogłębienie wiedzy na temat stosowania wybranych technik komunikacji interpersonalnej oraz technik manipulacji w rozwiązywaniu konfliktów. Wprowadzenie wiedzy na temat psychologicznych uwarunkowań powstawania konfliktów i ich możliwych skutków.

W ramach zajęć uczestnicy opanują umiejętności radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych (stres) zarówno na poziomie osobistym jak i organizacyjnym/zespołowym. 

Program

1. Wprowadzenie do problematyki szkolenia

  • Określenie zasad wspólnej pracy, celów, indywidualnych potrzeb

2. Motywacja w pracy

  • Cel wewnętrzny
  • Motywacja zewnętrzna

3. Komunikacja interpersonalna

  • Model komunikacji wg. A.Mehrabiana
  • Znaczenie komunikacji interpersonalnej w rozwiązywaniu konfliktów
  • Znaczenie umiejętności słuchania

4. Komunikacja interpersonalna w rozwiązywaniu konfliktów

  • Psycholingwistyka (wpływ słowa na system nerwowy odbiorcy)
  • Kody ekspresji ciała i emisja głosu (wpływ sygnałów na emocje)
  • Metafora; w jaki sposób wykorzystać jej siłę?

5. Trening „dopasowania” i „prowadzenia” w komunikacji

  • Mowa ciała
  • Intonacja
  • Tempo mówienia

6. Konstruktywna krytyka oraz strategie asertywne w „konflikcie”

  • Ćwiczenia w grupach

7. Strategie i techniki kreatywnego rozwiązywania konfliktów

  • Zmiana pozycji percepcyjnej (zmiana paradygmatu)
  • Skuteczne techniki asertywne.

8. Techniki sterowania dialogiem

  • Struktury językowe oddziałujące na podświadomość.

9. Jak stosować konstrukcje lingwistyczne oparte na implikacjach i presupozycjach w konflikcie ?

  • Formy oraz rodzaje konstrukcji
  • Pytania sokratejskie
  • Kontr pytanie
  • Pytania uboczne
  • Inne

10. Psychologiczne techniki wpływu w „konflikcie”

  • Reguła wzajemności
  • Reguła konsekwencji
  • Etykietowanie
  •  „fałszywe zwierciadło”
  • SDS i inne

11. Sposoby myślenia innych ludzi, czyli jak funkcjonują Metaprogramy

  • Autorytet zewnętrzny – wewnętrzny
  • Dążenie - unikanie
  • Ja – Inni
  • Ogólny - szczegółowy
  • Opcje - procedury
  • Podobieństwa - różnice

12. Integracja treści

  • Trening symulacyjny
  • Informacje zwrotne
  • Korekty doskonalące

Masz pytanie? Chcesz zamówić szkolenie? Napisz!

Imię i nazwisko:


Kontakt zwrotny (eMail lub nr telefonu):


Treść: