Działy

Program Excel w dziale personalnym - warsztaty specjalistyczne

Cele szkolenia

Przygotowanie raportów, analiz, kalkulacji i zestawień w jak najkrótszym czasie.

Korzyści

Grupa docelowa:

  • Pracownicy działu personalnego
  • Osoby zarządzające działami personalnymi


Korzyści dla uczestników:

  • szybkie i sprawne przygotowywania zarówno prostych jak i skomplikowanych kalkulacji niezbędnych w pracy działu personalnego
  • bardzo szybka analiza dużych baz danych np. wielowymiarowa analiza zatrudnienia, ocen pracowniczych, analiza absencji, fluktuacji, szkoleń itp.
  • wszystkie ćwiczenia i materiały wykonane w Excelu można po zakończeniu zajęć zgrać i zabrać ze sobą

Program

1.    Kalkulacje przy użyciu funkcji arkusza kalkulacyjnego Excel –

  • funkcje matematyczne
  • funkcje logicznefunkcje tekstowe
  • funkcje daty
  • funkcje statystyczne
  • funkcje wyszukiwania
  • tworzenie i wykorzystanie nazw w formułach

Możliwości:

  • Kalkulacja kosztów zatrudnienia
  • Obliczenia związane ze stażem pracy, określaniem dat przejścia na emeryturę, wejścia w wiek ochronny przy spełnieniu różnych warunków (np. praca w warunkach szkodliwych itp.)
  • Obliczenia związane z czasem pracy pracownika
  • Przygotowanie planów i ewidencji urlopowych
  • Kalkulacja  wynagrodzeń finansowych i niefinansowych
  • Kalkulacja kosztów rotacji personelu
  • Ewidencja odzieży roboczej
  • Ewidencja szkoleń
  • Kalkulacja kosztów funkcjonalnej i dysfunkcjonalnej nieobecności

2.    Bardzo szybka analiza danych przy użyciu tabeli przestawnej - zasady budowy i działania tabeli przestawnej:

  • Zasady budowania i działania tabel przestawnych
  • Formaty danych prezentowanych w tabeli przestawnej (np. sumy, procenty, liczniki)
  • Elementy obliczeniowe
  • Pola obliczeniowe
  • Grupowanie danych w tabeli przestawnej
  • Wykresy tabeli przestawnej

Możliwości:

  • Analiza struktury i dynamiki zatrudnienia
  • Analiza absencji
  • Przygotowanie budżetu na podstawie danych historycznych
  • Analiza rotacji kadr
  • Analiza ewidencji urlopowych
  • Analiza czasu pracy pracowników
  • Analiza kosztochłonności i efektywności procesu rekrutacji
  • Analiza szkoleń

3.    Jak zbudować tabelę z danymi, aby możliwe było korzystanie w niej z funkcji dostępnych w Excelu oraz analizowanie zgromadzonych w niej danych tabelą przestawną:

  • wymuszenie na użytkowniku tabeli wpisywania danych w formacie daty
  • wymuszenie na użytkowniku tabeli wpisywania danych o konkretnej długości
  • wymuszenie na użytkowniku tabeli wpisywania danych tylko z listy
  • tworzenie i zaszywanie w Excelu list

Możliwości:

  • Zakładanie w bazach danych ograniczeń, co do sposobu wpisywania w nich danych
  • Tworzenie i modyfikowanie list wykorzystywanych w raportach

4.    Jak ułatwić sobie pracę i ochronić jej efekty

  • formatowanie warunkowe
  • ukrywanie i ochrona formuł użytych w arkuszu
  • zezwalanie użytkownikom danego raportu na wpisywanie danych w konkretnych komórkach, kolumnach, wierszach (z hasłem i bez hasła)
  • wykresy – prezentacja na wykresie niestandardowych danych, linie trendu, etykiety danych, elementy graficzne
  • parametryzowanie wydruku dokumentu

Możliwości:

  • Nadanie użytkownikowi arkusza uprawnień do wprowadzania w nim zmian
  • Wykonanie wykresu z niestandardowych danych
  • Przygotowywanie dokumentów do wydruku

Masz pytanie? Chcesz zamówić szkolenie? Napisz!

Imię i nazwisko:


Kontakt zwrotny (eMail lub nr telefonu):


Treść: