Program Excel w dziale personalnym - warsztaty specjalistyczne
Cele szkolenia
Przygotowanie raportów, analiz, kalkulacji i zestawień w jak najkrótszym czasie.
Korzyści
Grupa docelowa:
-
Pracownicy działu personalnego
-
Osoby zarządzające działami personalnymi
Korzyści dla uczestników:
-
szybkie i sprawne przygotowywania zarówno prostych jak i skomplikowanych kalkulacji niezbędnych w pracy działu personalnego
-
bardzo szybka analiza dużych baz danych np. wielowymiarowa analiza zatrudnienia, ocen pracowniczych, analiza absencji, fluktuacji, szkoleń itp.
-
wszystkie ćwiczenia i materiały wykonane w Excelu można po zakończeniu zajęć zgrać i zabrać ze sobą
Program
1. Kalkulacje przy użyciu funkcji arkusza kalkulacyjnego Excel –
-
funkcje matematyczne
-
funkcje logicznefunkcje tekstowe
-
funkcje daty
-
funkcje statystyczne
-
funkcje wyszukiwania
-
tworzenie i wykorzystanie nazw w formułach
Możliwości:
-
Kalkulacja kosztów zatrudnienia
-
Obliczenia związane ze stażem pracy, określaniem dat przejścia na emeryturę, wejścia w wiek ochronny przy spełnieniu różnych warunków (np. praca w warunkach szkodliwych itp.)
-
Obliczenia związane z czasem pracy pracownika
-
Przygotowanie planów i ewidencji urlopowych
-
Kalkulacja wynagrodzeń finansowych i niefinansowych
-
Kalkulacja kosztów rotacji personelu
-
Ewidencja odzieży roboczej
-
Ewidencja szkoleń
-
Kalkulacja kosztów funkcjonalnej i dysfunkcjonalnej nieobecności
2. Bardzo szybka analiza danych przy użyciu tabeli przestawnej - zasady budowy i działania tabeli przestawnej:
-
Zasady budowania i działania tabel przestawnych
-
Formaty danych prezentowanych w tabeli przestawnej (np. sumy, procenty, liczniki)
-
Elementy obliczeniowe
-
Pola obliczeniowe
-
Grupowanie danych w tabeli przestawnej
-
Wykresy tabeli przestawnej
Możliwości:
-
Analiza struktury i dynamiki zatrudnienia
-
Analiza absencji
-
Przygotowanie budżetu na podstawie danych historycznych
-
Analiza rotacji kadr
-
Analiza ewidencji urlopowych
-
Analiza czasu pracy pracowników
-
Analiza kosztochłonności i efektywności procesu rekrutacji
-
Analiza szkoleń
3. Jak zbudować tabelę z danymi, aby możliwe było korzystanie w niej z funkcji dostępnych w Excelu oraz analizowanie zgromadzonych w niej danych tabelą przestawną:
-
wymuszenie na użytkowniku tabeli wpisywania danych w formacie daty
-
wymuszenie na użytkowniku tabeli wpisywania danych o konkretnej długości
-
wymuszenie na użytkowniku tabeli wpisywania danych tylko z listy
-
tworzenie i zaszywanie w Excelu list
Możliwości:
-
Zakładanie w bazach danych ograniczeń, co do sposobu wpisywania w nich danych
-
Tworzenie i modyfikowanie list wykorzystywanych w raportach
4. Jak ułatwić sobie pracę i ochronić jej efekty
-
formatowanie warunkowe
-
ukrywanie i ochrona formuł użytych w arkuszu
-
zezwalanie użytkownikom danego raportu na wpisywanie danych w konkretnych komórkach, kolumnach, wierszach (z hasłem i bez hasła)
-
wykresy – prezentacja na wykresie niestandardowych danych, linie trendu, etykiety danych, elementy graficzne
-
parametryzowanie wydruku dokumentu
Możliwości:
-
Nadanie użytkownikowi arkusza uprawnień do wprowadzania w nim zmian
-
Wykonanie wykresu z niestandardowych danych
-
Przygotowywanie dokumentów do wydruku