Działy

Warsztat kierowniczy dla brygadzisty/mistrza produkcji krok I

Cele szkolenia

Faktem jest, że kierowanie zespołem do łatwych ról nie należy.

Potrafi jednak dostarczyć wiele satysfakcji, jeśli potrafimy wykorzystywać dostępną wiedzę m.in. w zakresie psychologii zarządzania.

Kształtowanie wzajemnych stosunków, dobranie odpowiednich osób do zamierzonych celów, motywowanie załogi, dbanie o dobrą atmosferę i panowanie nad konfliktami to obszary, z których powinniśmy być dumni. Jeśli tak nie jest, to właśnie to szkolenie pozwoli to zmienić.

Prezentujemy metody usprawnień zdolności komunikacyjnych, modelowanie kompetencji zarządzania zespołem w przedsiębiorstwie produkcyjnym, opracowanie produktywnych rozwiązań i przemian w dziedzinie funkcjonowania zawodowego, rozkwit umiejętności własnych i współzawodników, zwiększenie efektywności grupowych form pracy, budowanie czynnej postawy wobec problemów, podwyższenie motywacji indywidualnej i zespołowej.

Korzyści

  • zobrazowanie własnych mocnych i słabych stron, jako przełożonego
  • rozwój kompetencji zarządzania zespołem w 8 podstawowych rolach
  • mobilizacja do samodoskonalenia i przekazywania wiedzy oraz umiejętności podwładnym
  • usprawnienie wewnątrz-działowej komunikacji
  • wprowadzanie umiejętności delegowania, jako środka do rozwoju i diagnostyki/"testowania" podległego personelu
  • umiejętne zmotywowanie pracowników
  • poznanie swojego potencjału liderskiego
  • doskonalenie sztuki przekazywania informacji zwrotnej podwładnym
  • zwiększanie zaangażowania podwładnych

Program

1. WSTĘP:

  •     przedstawienie się prowadzących oraz uczestników,
  •     sprawy organizacyjne, przedstawienie programu i zasad wspólnej współpracy.

2. ROLA I ZADANIA KIEROWNIKA ZESPOŁU - WPROWADZENIE:

  •     diagnoza osobistego potencjału w kierowaniu zespołem - Analiza SWOT,
  •     podstawowe i rozszerzone umiejętności menadżera w zakresie kierowania zespołem.

3. METODY BUDOWANIA AUTORYTETU W ZESPOLE

  •     podstawowe czynniki budujące autorytet,
  •     autorytet funkcji, wiedzy i osobowości.

4. SKUTECZNA KOMUNIKACJA JAKO PODSTAWOWE NARZĘDZIE KIEROWANIA:

  •     narzędzia skutecznej komunikacji interpersonalnej,
  •     parafraza,
  •     konstruktywna krytyka,
  •     komunikacja niewerbalna i jej znaczenie w procesie komunikacji,
  •     umiejętność aktywnego słuchania w kierowaniu zespołem,
  •     bariery komunikacyjne i sposoby ich przezwyciężania,
  •     trening komunikacji - język proaktywny (ćwiczenia).

5. ZESPOŁY I GRUPY:

  •     style kierowania zespołem i grupą,
  •     etapy pracy zespołu,
  •     typy i role ludzi w zespole

6. ZEBRANIE JAKO METODA PRACY ZESPOŁOWEJ:

  •     etapy i metody pracy zespołowej,
  •     zalety i wady pracy zespołowej,
  •     warunki efektywności zebrań.

 7. ROLA I ZADANIA KIEROWNIKA ZESPOŁU:

  •     rola komunikacji w relacjach "szef-podwładny" oraz podwładny - szef",
  •     motywowanie pracowników/rodzaje motywacji (Model Maslowa i Herzberga),
  •     delegowanie zadań,
  •     asertywne formułowanie próśb,
  •     sposoby przekazywania informacji zwrotnej,
  •     obiekcje i zastrzeżenia - sposoby postępowania,
  •     ocenianie pracowników.

8. ROZWIĄZYWANIE KONFLIKTÓW:

  •     "wczoraj kolega dziś szef",
  •     test - diagnoza umiejętności rozwiązywania konfliktów.


9. ROLA AUTORYTETU:

  •     podstawowe czynniki budujące autorytet,
  •     autorytet funkcji, wiedzy i osobowości.

10. NOWOCZESNE TECHNIKI ZARZĄDZANIA:

  •     5S,
  •     5 WHY,
  •     Program Pomysłów Pracowniczych (PPP),
  •     Program Rozwiązywania Problemów (PRP),
  •     matryca kompetencji
  •     szkolenia krzyżowe

11.  ĆWICZENIA PRAKTYCZNE

Masz pytanie? Chcesz zamówić szkolenie? Napisz!

Imię i nazwisko:


Kontakt zwrotny (eMail lub nr telefonu):


Treść: