Działy

Prowadzenie zebrań i profesjonalne wystąpienia publiczne

Cele szkolenia

Uczestnictwo w warsztatach ma na celu zapoznanie uczestników z mechanizmami oraz grupą zasad przygotowywania i prowadzenia zebrania, narady, prezentacji i autoprezentacji.

Kluczowe obszary tematyczne:

  • planowanie i przygotowywanie prezentacji
  • rozpoznawanie adresatów i konstruowanie pod ich kątem wystąpienia
  • planowanie spotkania od strony oczekiwań co do treści i formy
  • umiejętne argumentowanie i odpowiadanie na pytania
  • radzeniem sobie z „trudnymi pytaniami”
  • techniki antystresowe
  • praktyczne ćwiczenia

Korzyści

Uczestnicy pozyskują wiedzę na temat skutecznych działań wchodzących w zakres prezentacji nowych rozwiązań, produktów i usług.
Zostają wyposażeni w niezbędne wiadomości dotyczące skutecznych sposobów planowania, organizowania i przeprowadzania profesjonalnych spotkań i prezentacji.

Program

1. WPROWADZENIE DO TEMATU:

  • Motywacja – Wartości - Kontrakt
  • Omówienie indywidualnych oraz grupowych oczekiwań
  • Diagnostyka - rejestracja na video zgodnie z przygotowanym scenariuszem

2. PLANOWANIE I ORGANIZACJA PREZENTACJI:

  • Rodzaje i funkcje prezentacji (twórcze, decyzyjne, informacyjne)
  • Planowanie przebiegu prezentacji:

     - określanie celów,
     - rodzaje celów,
     - reguły skutecznego planowania,
     - tworzenie własnego scenariusza
     - praca w grupach, prezentacja, dyskusja

3. REGUŁY PREZENTACJI:

  • Przygotowanie się do prezentacji
  • 3 etapy prezentacji

4. ASPEKTY PSYCHOLOGICZNE W PREZENTACJACH:

  • Jak działa umysł w procesie komunikacyjnym  (mózg gadzi, układ limbiczny, kora nowa).
  • W jaki sposób ludzie odbierają i przetwarzają informacje
  • W jaki sposób można wpływać na emocje

5. PODSTAWOWE ŹRÓDŁA KOMUNIKACJI:

  • Mowa ciała (mimika, gesty, terytorium)
  • Parajęzyk (ton głosu, barwa, tempo mówienia)
  • Słowa
  • Kształtowanie umiejętności aktywnego słuchania w prezentacjach

6. PODSTAWOWE BUDOWANIA SKUTECZNEGO KONTAKTU W PROCESIE PREZENTACJI:

  • Dopasowanie w procesie komunikacji (język ciała, analogowe cechy głosu, struktury systemów reprezentacji,     oddychanie, zwroty i wyrażenia)
  • Prowadzenie jako skuteczne następstwo dopasowania - jak poprowadzić rozmówcę w pożądanym kierunku

7. SZTUKA WYWOŁYWANIA PIERWSZEGO WRAŻENIA:

  • Wygląd zewnętrzny
  • Postawa
  • Głos
  • Powitanie
  • Uśmiech
  • Kontakt wzrokowy

8. RÓŻNI LUDZIE - RÓŻNE OSOBOWOŚCI. JAK SZYBKO I ŁATWO JE OKREŚLIĆ.

  • Systemy reprezentacji, czyli jak myślą wzrokowcy, słuchowcy i kinestetycy, i jak wykorzystać tę wiedzę w procesie prezentacji
  • Wybrane metaprogramy - indywidualne wzorce percepcji. Czym kieruje się człowiek w podejmowaniu decyzji oraz jak organizuje sobie własną mapę świata
  • Świat kobiet i mężczyzn, czyli dwa różne światy myślenia i działania

9. TRUDNE SYTUACJE W TRAKCIE SPOTKANIA:

  • Podstawowe techniki odpowiadania na pytania informacyjne i krytyczne
  • Tzw. "trudni ludzie" - osoby utrudniające przebieg prezentacji i reakcja na ich zachowanie
  • Co trzeba wiedzieć o uczestnikach prezentacji ? - prezentacja naturalnego zespołu reakcji uruchamianego w sytuacji bycia uczestnikiem prezentacji

10.    AUTOPREZENTACJA

  • Niewerbalne zachowanie się w trakcie prezentacji – analiza video nagranego materiałuA
  • Opanowanie stresu i przezwyciężanie tremy

11.    PODSUMOWIANIE ORAZ BUDOWA PLANU PRACY WŁASNEJ

Masz pytanie? Chcesz zamówić szkolenie? Napisz!

Imię i nazwisko:


Kontakt zwrotny (eMail lub nr telefonu):


Treść: