Działy

Warsztat dla brygadzistów - krok II spotkanie praktyków

Cele szkolenia

Szkolenie skierowane jest do kadry zarządzającej średniego i niższego szczebla w zakładach produkcyjnych, który widzą potrzebę otwartej dyskusji z innymi brygadzistami (z innych fabryk) na temat stosowanych przez nich technik oraz uzyskiwanych skuteczności w pracy z podległym zespołem.

Korzyści

Przyjmuje się że uczestnikami są osoby, które uczestniczyły już w szkoleniach podstawowych z zakresu budowania zespołu, kreowania autorytetu lidera oraz znają podstawowe pojęcia z zakresu komunikacji, konfliktu oraz motywacji a ich obecnym zamiarem jest konfrontacja zdobytych doświadczeń oraz wiedzy w szerszym gronie praktyków z innych zakładów produkcyjnych.

Koncepcja spotkania zakłada podział czasu zajęć na:

  • 75% ujęcie praktyki rozumianej jako case, studia przypadku, dyskusje moderowane –
  • 25% teorii stanowiącej częściowo zamknięcie i podsumowanie każdego z modułów zajęć.

Program

1.    ROLA I ZADANIA KIEROWNIKA ZESPOŁU - WPROWADZENIE:

  • diagnoza osobistego potencjału w kierowaniu zespołem -ćwiczenie – Analiza SWOT,
  • podstawowe i rozszerzone umiejętności menadżera w zakresie kierowania zespołem pracowniczym
  • skuteczność a efektywność.

2.    MBO – MANAGAMENT BY OBJECTIVE W CODZIENNOŚCI BRYGADZISTY:

  • ćwiczenie grupowe
  • przygotowanie do prezentacji uczestników koncepcji stosowanych w ramach MBO
  • omówienie pierwszej roli lidera zespołu

3.    METODY BUDOWANIA AUTORYTETU W ZESPOLE:

  • studium przypadku – „ideał”
  • omówienie sposobów reakcji i dział naprawczych w awansach typu „wczoraj kolega dziś szef”
  • ćwiczenie –moja droga do autorytetu

4.    KOMUNIKACJA JAKO PODSTAWOWE NARZĘDZIE KIEROWANIA:

  • omówienie praktycznych zastosowań czwartej roli lidera zespołu

5. ZESPOŁY I JEDNOSTKI:

  • case - style kierowania zespołem i jednostką
  • typy i role ludzi w zespole – ćwiczenie: jak poradziłem sobie z…

6. ZEBRANIE:

  •   ćwiczenie - wady i zalety naszych zebrań
  •   ćwiczenie - jak relacje pomiędzy brygadzistami wpływają na zachowania i relacje pomiędzy pracownikami

7. ROLA I ZADANIA KIEROWNIKA ZESPOŁU:

  •   ćwiczenie – czego oczekują od nasz nasi szefowie?
  •   rola komunikacji w relacjach ćwiczenie –  "szef-podwładny" oraz podwładny - szef",
  •   ćwiczenie – „czas przestać demotywować”
  •   ćwiczenie - delegowanie zadań,
  •   ćwiczenie –sposoby przekazywania informacji zwrotnej -
  •   krytyka, obiekcje i zastrzeżenia - sposoby postępowania w naszej firmie
  •   ocenianie pracowników – co u nas dział, co przestało a na co czekamy by się zmieniło.

8. SCENKI – KRÓTKIE I DŁUŻSZE SPOTKANIA EPIZODYCZNE W OBSZARACH:

  •   motywacja
  •   bieżąca ocena
  •   prowadzenia trudnych rozmów  np.: nagle spadła wydajność pracownika, od pewnego czasu pracownik się spóźnia, zapomina o wykonywaniu poleceń, podważa autorytet szefa itp.)
  •   konflikt w zespole
  •   problemy rodzinne

9. PODSUMOWANIE

  •   ćwiczenie –swot osobisty.
  •   ćwiczenie –przygotowaniedo wdrożenia planu pracy własnej na 3/6 i 12 miesięcy

Masz pytanie? Chcesz zamówić szkolenie? Napisz!

Imię i nazwisko:


Kontakt zwrotny (eMail lub nr telefonu):


Treść: