Działy

Warsztat doskonalenia pracy w telemarketingu - trening zaawansowany

Cele szkolenia

Proponowane są tutaj konkretne, efektywne rozwiązania w zakresie identyfikacji partnera oraz szeroki repertuar psychologicznych technik wywierania wpływu w warunkach relacji handlowej. Program wykorzystuje konwencje psychologicznego wpływu perswazyjnego i negocjacyjnego na poziomie paleopsychicznym (wpływ podświadomy) oraz techniki wpływu na poziomie świadomym psychiki w m.in. w celu budowania dobrych relacji handlowych.

Korzyści

Podczas wykładów, ćwiczeń oraz konwersatoriów uczestnicy zdobędą wiedzę dotyczącą:

  • automotywacji,
  • psychologii komunikacji (funkcjonowania mózgu, zasad pracy w niskich partiach pracy mózgu)
  • wpływu słów na układ nerwowy,
  • rozpoznawania objawów stresu,
  • reakcji na krytykę i konflikt,
  • komunikacji,
  • przeciwdziałaniu wypaleniu zawodowemu,
  • sposobów zwalczania stresu,
  • wpływu muzyki, sportu, odpoczynku na stres,
  • diagnostyki osobowości

Program

1. WPROWADZENIE DO TEMATU:

  • Motywacja – Wartości - Kontrakt
  • Omówienie indywidualnych oraz grupowych oczekiwań

2. PLANOWANIE I ORGANIZACJA ROZMOWY:

  • Planowanie przebiegu rozmowy:

- określanie celów,

- rodzaje celów,

- reguły skutecznego planowania,

- tworzenie własnego scenariusza

- praca w grupach, prezentacja, dyskusja

3. ASPEKTY PSYCHOLOGICZNE W TELEMARKETINGU

  • Jak działa umysł w procesie komunikacyjnym  (mózg gadzi, układ limbiczny, kora nowa).
  • W jaki sposób ludzie odbierają i przetwarzają informacje

4. PODSTAWOWE ŹRÓDŁA KOMUNIKACJI

  • Mowa ciała w telemarketingu
  • Parajęzyk (ton głosu, barwa, tempo mówienia)
  • Słowa
  • Kształtowanie umiejętności aktywnego słuchania

5. STRATEGIE BUDOWANIA SKUTECZNEGO KONTAKTU W PROCESIE ROZMOWY TELEFONICZNEJ

  • Dopasowanie w procesie komunikacji (analogowe cechy głosu, struktury systemów reprezentacji, oddychanie, zwroty i wyrażenia)
  • Prowadzenie jako skuteczne następstwo dopasowania - jak poprowadzić rozmówcę w pożądanym kierunku

6. POJĘCIE "STRESU". POZYTYWNE I NEGATYWNE NASTĘPSTWA JEGO WYSTĘPOWANIA:

  • czym jest stres?
  • jakie są typowe objawy stresu? W jaki sposób szybko na nie reagować?
  • w jaki sposób może wpływać na nasze myślenie i działanie?
  • jakie zmiany wywołuje stres w zachowaniach?

7. TYPOWE ŹRÓDŁA STRESU:

  • wewnętrzne źródła związane z typem osobowości,
  • co to jest osobowość typu A?
  • niska samoocena i jej wpływ na kształtowanie obrazu naszej rzeczywistości,
  • sposoby radzenia sobie z krytyką,
  • zewnętrzne źródła stresu,
  • sytuacje stresogenne - analiza skali Holmesa określającej wielkość stresu,
  • dlaczego inni nas stresują? Rozpoznawanie różnych typów osobowości,
  • w jaki sposób zwalczać zjawisko "wypalenia" w pracy? Ćwiczenia motywacyjne.

8. SPOSOBY ZWALCZANIA ZBYT DUŻEGO STRESU:

  • techniki relaksacyjne - ćwiczenia Dennisona i Cooka, trening Shultza, techniki Jacobsona, elementy treningu Chi - Kung,
  • techniki umysłowe - trening wizualizacji, kotwiczenie pozytywnych emocji, "krąg doskonałości", "linia czasu",
  • ćwiczenia i zabawy ruchowe - żonglowanie,
  • jak stosować "szczepionkę antystresową".

9. RÓŻNI LUDZIE - RÓŻNE OSOBOWOŚCI. JAK SZYBKO I ŁATWO JE OKREŚLIĆ

  • Systemy reprezentacji, czyli jak myślą wzrokowcy, słuchowcy i kinestetycy, i jak wykorzystać tę wiedzę w procesie prezentacji
  • Wybrane metaprogramy- indywidualne wzorce percepcji. Czym kieruje się człowiek w podejmowaniu decyzji oraz jak organizuje sobie własną mapę świata
  • Świat kobiet i mężczyzn, czyli dwa różne światy myślenia i działania

10. TRUDNE SYTUACJE W TRAKCIE ROZMOWY

  • Podstawowe techniki odpowiadania na pytania informacyjne i krytyczne
  • Tzw. "trudni ludzie" - osoby utrudniające przebieg rozmowy i reakcja na ich zachowanie
  • Co trzeba/można wiedzieć o adresatach rozmów   

11.PODSUMOWANIE I ZAKOŃCZENIE

Masz pytanie? Chcesz zamówić szkolenie? Napisz!

Imię i nazwisko:


Kontakt zwrotny (eMail lub nr telefonu):


Treść: