Działy

Zarządzanie stresem i kontrolowanie emocji

Cele szkolenia

Pierwszy dzień szkolenia jest poświęcony zarządzaniu stresem.
Pokażemy Ci jak radzić sobie ze stresem, pomoże zrozumieć jakie są jego przyczyny. Trenerzy pokażą jak analizować i planować kontrolę stresu oraz zaznajomią Cię z technikami zarządzania nim.

Drugi dzień to trening kontroli emocji.
W tym dniu głównym celem jest nauka kontrolowania własnych emocji i emocji partnera interakcji. Dodatkowo zyskasz przydatne umiejętności takie jak: podwyższenie swobody intelektualnej i zdolności percepcyjnych w warunkach krytycznych, zwiększenie motywacji zawodowej i uzyskanie wglądu w obszarze deficytów własnej osobowości.
Wzmocnisz swoją odporność psychiczną i pewność siebie. Wykształcisz nowy, efektywny system kontroli konfliktów wewnętrznych i zewnętrznych w stosunku do organizacji zawodowej. Poprzez pracę nad układem nerwowym, podwyższysz wydolność układu immunologicznego i pierwotną profilaktykę psychosomatyczną.
 

Szkolenie jest prowadzone łącznie przez trzech trenerów.

Korzyści

Profil uczestnika

Szkolenie skierowane jest do wszystkich osób, które chcą nauczyć się kontrolować i panować nad stresem - zarówno w pracy, jak i w codziennych sytuacjach.

Korzyści dla uczestników

Podczas wykładów, ćwiczeń oraz konwersatoriów uczestnicy zdobędą wiedzę dotyczącą:

  • rozpoznawania objawów stresu,
  • reakcji na krytykę,
  • bezstresowej komunikacji,
  • przeciwdziałaniu wypaleniu zawodowemu,
  • sposobów zwalczania stresu,
  • wpływu muzyki, sportu, odpoczynku na stres,
  • innych sposobów zapobiegania stresowi.

Program

DZIEŃ I

1. Pojęcie "stresu" - pozytywne i negatywne następstwa jego występowania:

  • czym jest stres?
  • typowe objawy stresu - w jaki sposób szybko na nie reagować?
  • w jaki sposób może wpływać na nasze myślenie i działanie?
  • jakie zmiany wywołuje stres w zachowaniach?

2. Typowe źródła stresu:

  • wewnętrzne źródła związane z typem osobowości,
  • co to jest osobowość typu A?
  • niska samoocena i jej wpływ na kształtowanie obrazu naszej rzeczywistości,
  • sposoby radzenia sobie z krytyką,
  • zewnętrzne źródła stresu,
  • sytuacje stresogenne - analiza skali Holmesa określającej wielkość stresu,
  • stres wywołany niewłaściwą komunikacją interpersonalną,
  • jak panować nad procesem komunikacji?
  • trening "dopasowania" i "prowadzenia" w komunikacji,
  • dlaczego inni nas stresują? - rozpoznawanie różnych typów osobowości, indywidualne wzorce myślenia,
  • w jaki sposób zwalczać zjawisko "wypalenia" w pracy? - ćwiczenia motywacyjne.

3. Sposoby zwalczania zbyt dużego stresu:

  • techniki relaksacyjne - ćwiczenia Dennisona i Cooka, trening Shultza, techniki Jacobsona, elementy treningu Chi - Kung,
  • techniki umysłowe - trening wizualizacji, kotwiczenie pozytywnych emocji, "krąg doskonałości", "linia czasu",
  • ćwiczenia i zabawy ruchowe - żonglowanie,
  • jak stosować "szczepionkę antystresową".

4. Antystresowy styl życia, czyli jak kontrolować emocje i zapobiegać zbyt wysokiemu poziomowi stresu:

  • asertywność - trening wybranych technik,
  • kontakt z przyrodą,
  • umiejętność formułowania celów,
  • muzyka relaksująca,
  • sport i wszelkie formy ruchu,
  • odpowiednia dieta,
  • aromaterapia,
  • odpoczynek i sen,
  • rozwijanie poczucia humoru,
  • feedback - twórcza analiza niepowodzeń,
  • zarządzanie czasem.

Dzień II

1. Runda wstępu:

  • wzajemne poznanie, zarysowanie celu i metodyki treningu,
  • wprowadzenie do problematyki stresu i psychosomatyki.

2. Pomiar indywidualnych reakcji fizjologicznych:

  • prowadzący dokonuje pomiaru tętna i ciśnienia tętniczego uczestników,
  • prowadzący wykonuje Test Yekersa i diagnozuje stan pobudzenia współczulnego układu nerwowego.

3. Trening rytmu oddechowego i kontroli tętna wg metodyki SPECNAZU (radzieckie, militarne jednostki specjalne):

  • moduł ekstremalny, będący zarówno ćwiczeniem jak i testem zdolności wywoływania rzadkoskurczu autosugestywnego (świadome spowalnianie tętna).

4. Trening MASEK wg metodyki MOSSADU (wywiad izraelski):

  • uczestnicy wg mechanizmu warunkowania klasycznego, wykonują ćwiczenia mające na celu "zapisanie" reakcji zwolnienia tętna na sygnał twarzy rozmówcy,
  • ćwiczenia wykonywane są przy wykorzystaniu muzyki Mozarta (optymalizacja tętna).

5. Trening kontroli emisji głosu i asyntonii mimicznej:

  • uczestnicy doskonalą utrzymywanie naturalnej emisji głosu i kontroli mimiki w warunkach inicjowanego konfliktu.

6. Trening relaksacji neuromięśniowej:

  • trening - rozgrzewka bokserska,
  • masaże obręczy barkowej,
  • ćwiczenia "na maskach", wiążące rytm oddechowy z rozluźnieniem pasa barkowego.

7. Testy:

  • test pokerowy KGB,
  • test psychopresji,
  • testy opomiarowane bio - feedback,
  • test animals - horror.

Masz pytanie? Chcesz zamówić szkolenie? Napisz!

Imię i nazwisko:


Kontakt zwrotny (eMail lub nr telefonu):


Treść: