Działy

Zarządzanie sobą w czasie. Techniki kontroli emocji i radzenia sobie ze stresem.

Cele szkolenia

Sukces człowieka w życiu nie jest możliwy, jeżeli nie radzi on sobie z organizacją swojego czasu, z planowaniem celów i działań. W dzisiejszych czasach trudno wyobrazić sobie kogoś, kto nie prowadzi uporządkowanego życia i funkcjonuje w świecie chaosu i zamieszania. Tylko wtedy, gdy „zapanujesz” nad czasem, możesz zapewnić sobie wszechstronny rozwój i szczęśliwe życie, oparte na najważniejszych dla Ciebie wartościach. Przejmiesz również kontrolę nad przyszłymi wydarzeniami.

Korzyści

Uczestnicy po szkoleniu:

  • Poznają bariery psychologiczne, które utrudniają im zarządzanie sobą w czasie i nauczą się przełamywać je za pomocą technik mentalnych
  • Dokonają oceny wykorzystywania czasu w swoim aktualnym życiu
  • Poznają reguły, które pozwolą wygospodarować czas na rzecz własnego rozwoju
  • Nauczą się, w jaki sposób ustalać priorytety i odróżniać rzeczy ważne od nieważnych
  • Będą potrafił poprawnie formułować swoje cele
  • Nauczą się planować działania konieczne do osiągania celów
  • Przekonają się, jak ważna jest siła wizualizacji w planowaniu działań
  • Dokonają analizy wykorzystania czasu w swojej pracy
  • Poznają bariery, które utrudniają efektywne wykorzystanie czasu w pracy
  • Nauczą się sztuki katalogowania swoich zadań
  • Dowiedzą się, jakie reguły kierują delegowaniem zadań
  • Dowiedzą się, jak styl życia wpływa na radzenie sobie z organizacją czasu i co trzeba zmienić
  • Nabędą wiedzę na temat możliwości szybkiego i skutecznego uczenia się, dzięki technikom pozwalającym na oszczędność czasu

Program

1. PSYCHOLOGIA ZARZĄDZANIA CZASEM

  • Bariery utrudniające skuteczne zarządzanie sobą w czasie, czyli które poglądy i nawyki powinniśmy zmienić
  • Programowanie swoich przyszłych zachowań – projektowanie mentalne, afirmacje
  • Idea zarządzania czasem wg S. Covey’a
  • Osobowość typu „A”

2. CO JEST DLA CIEBIE NAPRAWDĘ WAŻNE. JAK USTALAĆ SWOJE PRIORYTETY

  • Hierarchia potrzeb wg A. Maslowa
  • Zasada Pareta – 20/80
  • Metoda ABC
  • Matryca Eisenhowera

3. WARUNKI OPERACYJNOŚCI CELÓW. JAK POPRAWNIE FORMUŁOWAĆ SWOJE CELE

4. SZTUKA PLANOWANIA DZIAŁAŃ DŁUGOTERMINOWYCH I KRÓTKOTERMINOWYCH

  • Strategia Vonneguta
  • Metoda Gantta
  • Metoda ALPEN

5. BARIERY UTRUDNIAJĄCE EFEKTYWNE WYKORZYSTANIE CZASU W PRACY

  • Organizacja stanowiska pracy
  • Jak odkryć i wyeliminować „pożeraczy czasu”
  • Jak wykorzystać wykres „krzywej zakłóceń” dnia
  • Analiza „spraw wpływających” i umiejętność ich katalogowania
  • Zasady i reguły delegowania zadań

6. STYL ŻYCIA WSPOMAGAJĄCY ZARZĄDZANIE SOBĄ W CZASIE

  • Jak wykorzystać swój „zegar biologiczny”
  • Nawyk dbania o zdrowie i kształtowania tężyzny fizycznej
  • Nowoczesne strategie uczenia się; techniki szybkiego i skutecznego przyswajania informacji (szybkie czytanie, techniki pamięciowe, mapy myśli)
  • Jak maksymalnie wykorzystywać swój umysł – organizacja jednostek pracy umysłowej, przerwy, relaks i koncentracja, odpoczynek i sen

7. CZAS A STRES. POJĘCIE STRESU. POZYTYWNE I NEGATYWNE NASTĘPSTWA WYSTĘPOWANIA STRESU

  • Czym jest stres?
  • Jakie są typowe objawy stresu? W jaki sposób szybko na nie reagować.
  • W jaki sposób może wpływać na nasze myślenie i działanie?
  • Jakie zmiany wywołuje stres w zachowaniach?

8. TYPOWE ŹRÓDŁA STRESU

Wewnętrzne źródła związane z typem osobowości:

  • Co to jest osobowość typu A?
  • Niska samoocena i jej wpływ na kształtowanie obrazu naszej rzeczywistości.
  • Sposoby radzenia sobie z krytyką.

Zewnętrzne :

  • Sytuacje stresogenne – analiza skali Holmesa określającej wielkość stresu
  • Stres wywołany niewłaściwą komunikacją interpersonalną. Jak panować nad procesem komunikacji. Trening „dopasowania” i „prowadzenia” w komunikacji.
  • Dlaczego inni nas stresują? Rozpoznawanie różnych typów osobowości; indywidualne wzorce myślenia.
  • W jaki sposób zwalczać zjawisko „wypalenia” w pracy?  
  • Ćwiczenia motywacyjne

Masz pytanie? Chcesz zamówić szkolenie? Napisz!

Imię i nazwisko:


Kontakt zwrotny (eMail lub nr telefonu):


Treść: